Optimizarea web, numită și SEO (Search Engine Optimization), este unul din conceptele cheie cu care operăm în conceperea și realizarea de website-uri. Pentru aceasta, utilizăm strategii eficiente și actuale, cu aplicabilitate experimentată deja, în care se regăsesc doar tehnici etice, convenționale și neconvenționale, numite în domeniu și White Hat SEO. Aceasta spre diferență de tacticile ce sunt etichetate cu denumirea generică de Black Hat SEO – o metodă ineficientă și ilicită de a încerca forțarea includerii în căutările Google prin diverse improvizații, cum ar fi umplerea paginilor cu cuvinte cheie, linkuri plătite în directoare web rău-famate, numite și link farms, ascunderea textului prin diverse metode, reclama agresivă de tip spam și altele asemeni. Google se declară complet împotriva acestui gen de search engine spamming și penalizează aspru utilizarea în site-urile web, excluzându-le complet și permanent din indexul său.
Suntem în permanență la curent cu ultimele strategii SEO și ne documentăm frecvent asupra celor mai eficiente tehnici cu rezultate dovedite în domeniul optimizării web. Citim periodic blogul Google pentru a afla sfaturile date de înșiși administratorii Google pentru o bună includere în motoarele de căutare. Experimentăm continuu și notăm observațiile. Repetăm tehnicile cu rezultate bune. Le eliminăm pe cele inutile. Nu suntem interesați în a avea orice fel de trafic, ci trafic de calitate. Este mai important ca site-ul dvs. să fie vizitat de 100 de potențiali clienți, dintre care 5 vor cumpăra pe loc produsul, decât de 1000 de vizitatori complet neinteresați de ce vindeți – ajunși pe site forțat, întâmplător sau din greșeală, în cele mai multe cazuri induși în eroare să acceseze site-ul prin diverse metode de păcălire. Știm că site-ul dvs. trebuie să fie în topul căutărilor relevante, pentru a avea succesul dorit.
Optimizare website și dezvoltare de conținut
Optimizarea pentru includerea în motoarele de căutare (Google, Yahoo!, Bing și altele) nu este totul. Un site trebuie să fie conform standardelor oficiale actuale, trebuie să aibă un cod bine scris și fără elemente redundante sau conținut greoi. De asemenea, PageRank-ul unui site poate contribui și el la afișarea prioritară în căutările Google și denotă popularitatea paginilor site-ului respectiv. Un pas înainte îl reprezintă și înscrierea manuală în bazele de date ale celor mai populare directoare de firme și directoare web de tipul Open Source Directorz (inițial fondat ca DMOZ și actualmente înglobat în serviciile Google).
Pentru o bună optimizare web, atât conținutul efectiv al site-ului trebuie să fie corect și complet, cât și modul în care este scris codul sursă al paginilor.
SEO reprezintă așadar punctul culminant al prezenței dvs. online și poate fi de cele mai multe ori cel mai important factor în determinarea efectivă a volumului de vânzari online. Magazinele virtuale create de noi au în vedere în cel mai înalt grad acest aspect.